maandag 20 mei 2013

wilde plannen


Maar vier dagen te gaan deze week. Hopen dat de examens net zo soepel verlopen als vorige week.
Vandaag had ik wilde plannen. Ik zou van alles 'vast gaan doen'. Ik moet geloof ik blij zijn dat er in mijn middelbare schooltijd geen Internet bestond. Ik betwijfel of ik dan ooit mijn vwo diploma had behaald. In plaats van gestructureerd het nodige doen zodat ik niet aan het einde van het jaar loop te stressen dat ik nog zo veel moet doen, hopte ik van de ene website naar de andere. Websites die niets te maken hadden met mijn uiteindelijke doel.
Hmmm. Ik krijg medelijden met de huidige examenkandidaten. Op Facebook laat ik ze weten dat ze hard aan de slag moeten en dat het ze allemaal gaat lukken, terwijl ik zelf zo hopeloos aan het tutten ben.
Het zal allemaal wel goed komen. Ik zie Mijnheer Pretoog en Pietje Precies hard werken om te waarborgen dat we niet in een algehele chaos belanden aan het begin van het nieuwe schooljaar.
Een jaartje tutten en niet voor de troepen uitlopen is eigenlijk helemaal niet zo verkeerd.
Er is veel veranderd dit jaar. Ik mis de man met de paraplu nog wel. Hij ons ook, dat weet ik. Ook bij de conciƫrges is een gat geslagen door het vertrek van de meest intelligente van het stel. Hij was immer het best herplaatsbaar toen de grote operatie van boventallig verklaarde personeelsleden in gang werd gezet.
Een aantal anderen die vertrokken worden minder gemist. Er vertrekken nog velen. Sommige ook om andere redenen dan boventalligheid. In ieder geval een aantal leuke afscheidsborrels in het vooruitzicht.
Ik kan me de komende weken nog even gaan storten op het nakijken van examens, het ervoor zorgen dat de huidige lichting 3mavo op de juiste plek komt, ook al is dat niet altijd in de eindexamenklas, noch op onze school. Ik ga zeker ook nog wat lesjes bezoeken van collega's. Morgenochtend ga ik dat maar eens plannen. Ik verkneukel me nu al.  
Daarnaast genoeg tijd voor ontspanning. Er staan nog 3 rockconcerten in de agenda die allemaal in een maand plaats vinden. Ik bedoel maar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten