maandag 11 maart 2013

ijzig

Van het weekend zat ik er even helemaal doorheen. Gelukkig heb ik er geen last meer van dat ik twijfel aan ik.
Waarom zou ik ook? Goede resultaten, genoeg mensen die me waarderen, een baan waarvoor maar een paar idioten zijn te vinden. Nee, dat is het niet.
De leerlingen? Ja, ze zijn wel eens onuitstaanbaar, lui, lastig of druk. Toch, dat neem ik nooit mee, het zijn ten slotte pubers en ze zijn nog lerend. Het lukt me bijna altijd om een stapje verder te komen met dit 'gepeupel'.
Helaas. Er werkt ook een meute volwassenen in het zelfde gebouw. Helaas, volwassen voor de wet, vaak niet in gedrag.
De laatste tijd word ik overstelpt door een horde klagende docenten. Ik ga er niet een stukje over schrijven. Het worden er minstens vier. Als ik me inhoud. Misschien houd ik me wel niet in.
Het loopt wel synchroon met het weer. IJskoud. Ik ben al lang klaar voor de lente.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten